Bezpieczeństwo przede wszystkim!
- Korzystanie z publicznych sieci Wi-Fi może być ryzykowne szczególnie podczas wykonywania transakcji finansowych. Jeśli to możliwe, korzystaj z zaufanej, prywatnej sieci.
- Unikaj nieznanych źródeł lub aplikacji, które wydają się podejrzane.
- Pobieraj aplikację mKBS wyłącznie ze Sklepu Play lub App Store.
- Upewnij się, że Twoje urządzenie mobilne jest zabezpieczone przed wirusami i złośliwym oprogramowaniem: regularnie aktualizuj system operacyjny i aplikacje.
- Zawsze korzystaj z blokady ekranu na swoim smartfonie. W ten sposób, nawet jeśli ktoś uzyska dostęp do Twojego telefonu, nie będzie mógł użyć Twojej aplikacji mobilnej.
- Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych. Zdarza się, że oszuści przejmują konta innych osób, bądź więc czujny.
- Nigdy nie udostępniaj swojego kodu BLIK osobom trzecim, także w odpowiedzi na wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia, wiadomości sms, z komunikatorów internetowych lub połączenia telefoniczne, nawet jeśli wydają się one pochodzić od Twojego Banku.
- Kiedy ktoś znajomy prosi Cię o podanie kodu BLIK, zweryfikuj jego tożsamość (np. telefonicznie).
- Sprawdź dane wykonywanej transakcji BLIK przed jej potwierdzeniem PINem do aplikacji mKBS, ponieważ transakcja jest natychmiast realizowana i nie można jej anulować po potwierdzeniu.
- Sprawdzaj transakcje i historię rachunku. Jeśli zauważysz transakcję, która budzi Twoje wątpliwości, bezzwłocznie skontaktuj się z Bankiem - zadzwoń pod numer 801 151 101.