Czym jest program Dobry Start 300+
To świadczenie w wysokości 300 zł, przysługujące raz do roku na każde dziecko do 20 roku życia uczące się w szkole. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole, świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Przysługuje ono wszystkim uczniom bez względu na dochody.
Wniosek o świadczenie składa się raz w roku od 1 lipca do 30 listopada, tylko elektronicznie poprzez:
- Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS) lub aplikację mobilną mZUS
- portal Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/
- KBS24
Więcej informacji tutaj:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
Jak złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start 300+ przez KBS24
KROK 1
Zaloguj się do bankowości internetowej KBS24, wybierz ikonę „Wnioski” z górnego paska nawigacyjnego.
KROK 2
Po otwarciu sekcji z wnioskami, z menu bocznego po lewej stronie wybierz „Wnioski eximee”.
Po wskazaniu rachunku, z którego ma być złożony wniosek, przekierowany zostaniesz na stronę z danymi personalnymi, które musimy potwierdzić – sms-em autoryzacyjnym otrzymanym na wskazany przez nas w Banku numer telefonu komórkowego.
KROK 3
Po dokonaniu autoryzacji system przeniesie nas na stronę, gdzie z listy wybieramy interesujący Nas wniosek, w tym wypadku wskazujemy: „Złóż wniosek Dobry start - 300+”
KROK 4
Wypełnij wniosek zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Aby ułatwić i przyspieszyć składanie wniosku, warto wcześniej przygotować skany dołączanych elektronicznie dokumentów.
Do wniosku o świadczenie możesz dodać załączniki:
- JPG, PNG lub PDF (maksymalna liczba załączników: siedem).
- maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
- maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
- nazwy załączników nie mogą zawierać polskich i specjalnych znaków, spacji, oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS):
- rozpatruje i udziela szczegółów związanych ze złożonym wnioskiem,
- przelewa świadczenie na wskazany we wniosku rachunek bankowy,
- odpowiada za obsługę wniosków, przyznawanie i wypłatę świadczeń.
Wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu są dostępne na portalu PUE ZUS. Jeżeli nie posiadasz profilu na PUE ZUS, możesz go założyć samodzielnie przez Internet lub z pomocą pracownika ZUS.
ZUS potwierdzi otrzymanie poprawnie złożonego przez Ciebie wniosku przesyłając UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru), na adres e-mail podany we wniosku.
