Czym jest program Dobry Start 300+
Świadczenie Dobry Start, w wysokości 300 zł, przysługuje raz do roku na każde dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia. Dzieci z niepełnosprawnością, uczące się w szkole, otrzymują świadczenie do ukończenia przez nie 24. roku życia. Nie ma kryterium dochodowego jeżeli chodzi o wnioski składane w programie Dobry Start – przysługuje ono wszystkim uczniom.
Wniosek o świadczenie należy składać co roku w terminie: od 1 lipca do 30 listopada.
Wnioski można składać wyłącznie w sposób elektroniczny poprzez przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), portal Emp@tia lub w bankowości internetowej Krakowskiego Banku Spółdzielczego.
Więcej szczegółowych informacji znajdą Państwo tutaj:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
Jak złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start 300+ przez KBS24
Krakowski Bank Spółdzielczy umożliwia swoim klientom składanie wniosków o świadczenie Dobry Start za pośrednictwem bankowości elektronicznej KBS24.
Można tego dokonać w kilku prostych krokach:
KROK 1
Zaloguj się do bankowości internetowej KBS24, wybierz ikonę „Wnioski” z górnego paska nawigacyjnego.
KROK 2
Po otwarciu sekcji z wnioskami, z menu bocznego po lewej stronie wybierz „Wnioski eximee”.
Po wskazaniu rachunku, z którego ma być złożony wniosek, przekierowany zostaniesz na stronę z danymi personalnymi, które musimy potwierdzić – sms-em autoryzacyjnym otrzymanym na wskazany przez nas w Banku numer telefonu komórkowego.
KROK 3
Po dokonaniu autoryzacji system przeniesie nas na stronę, gdzie z listy wybieramy interesujący Nas wniosek, w tym wypadku wskazujemy: „Złóż wniosek Dobry start - 300+”
KROK 4
Wypełniamy dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie.
Dobrze jest przygotować sobie wcześniej skany dołączanych elektronicznie dokumentów, to ułatwi i przyśpieszy składanie wniosku.
Do wniosku o świadczenie można dodać załączniki o określonych parametrach:
- format załączników to JPG, PNG lub PDF (maksymalna liczba załączników: 7 sztuk)
- maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
- maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
- nazwy załączników nie mogą zawierać polskich i specjalnych znaków, spacji, oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
Wnioski są rozpatrywane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Informację o przyznaniu świadczenia można zobaczyć na swoim profilu PUE ZUS.
Szczegółów związanych ze złożonym wnioskiem udziela ZUS-em.
Świadczenie jest przelewane na wskazany podczas składania wniosku rachunek bankowy.
Za obsługę wniosków, przyznawanie i wypłatę świadczeń odpowiedzialny jest ZUS.
Wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu są możliwe do wglądu na portalu PUE ZUS. Osoby, które nie posiadają profilu na PUE ZUS, mogą go założyć samodzielnie przez Internet lub z pomocą pracownika ZUS.
ZUS potwierdzi nam otrzymanie poprawnie złożonego wniosku przesyłając UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru). Jest ono wysyłane na adres e-mail podany we wniosku.