logo
Dobry Start

Czym jest program Dobry Start 300+

 

To świadczenie w wysokości 300 zł, przysługujące raz do roku na każde dziecko do 20 roku życia uczące się w szkole. Na dziecko niepełnosprawne, uczące się w szkole,  świadczenie przysługuje do ukończenia przez nie 24 roku życia.

Przysługuje ono wszystkim uczniom bez względu na dochody.

Wniosek o świadczenie składa się raz w roku od 1 lipca do 30 listopada, tylko elektronicznie poprzez:

  • Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS)  lub aplikację mobilną mZUS
  • portal Emp@tia na stronie https://empatia.mpips.gov.pl/
  • KBS24

Więcej informacji  tutaj:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start

 

Jak złożyć wniosek o świadczenie Dobry Start 300+ przez KBS24


KROK 1   
Zaloguj się do bankowości internetowej KBS24, wybierz ikonę „Wnioski” z górnego paska nawigacyjnego.


KROK 2   
Po otwarciu sekcji z wnioskami, z menu bocznego po lewej stronie wybierz „Wnioski eximee”.

Po wskazaniu rachunku, z którego ma być złożony wniosek, przekierowany zostaniesz na stronę z danymi personalnymi, które musimy potwierdzić – sms-em autoryzacyjnym otrzymanym na wskazany przez nas w Banku numer telefonu komórkowego.


KROK 3
Po dokonaniu autoryzacji system przeniesie nas na stronę, gdzie z listy wybieramy interesujący Nas wniosek, w tym wypadku wskazujemy: „Złóż wniosek Dobry start - 300+”


KROK 4
Wypełnij wniosek zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Aby ułatwić i przyspieszyć składanie wniosku, warto wcześniej przygotować skany dołączanych elektronicznie dokumentów.

Do wniosku o świadczenie możesz dodać załączniki:

  • JPG, PNG lub PDF (maksymalna liczba załączników: siedem).
  • maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
  • maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
  • nazwy załączników nie mogą zawierać polskich i specjalnych znaków, spacji, oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS):

  • rozpatruje i udziela szczegółów związanych ze złożonym wnioskiem, 
  • przelewa świadczenie na wskazany we wniosku rachunek bankowy,
  • odpowiada za obsługę wniosków, przyznawanie i wypłatę świadczeń.

Wszystkie informacje o złożonym wniosku i świadczeniu są dostępne na portalu PUE ZUS. Jeżeli nie posiadasz profilu na PUE ZUS, możesz go założyć samodzielnie przez Internet lub z pomocą pracownika ZUS.

ZUS potwierdzi otrzymanie poprawnie złożonego przez Ciebie wniosku przesyłając UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru), na adres e-mail podany we wniosku.

 

801 151 101

Infolinia Krakowskiego Banku Spółdzielczego, w tym pomoc w obsłudze:

• bankowości internetowej KBS24, KBSNet i bankowości mobilnej mKBS

• obsłudze kart płatniczych KBS

tel.: 801 151 101, 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45, 12 357 60 31

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.