logo
MojeID

Czym jest mojeID

To bezpieczne, bezpłatne, zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą bankowości internetowej w usługach online. Oferowane jest przez wiele banków, w tym Krakowski Bank Spółdzielczy.

MojeID działa podobnie jak Profil Zaufany, ale można je wykorzystać także w kontaktach z podmiotami komercyjnymi. Dzięki mojeID można założyć Profil Zaufany bez wychodzenia z domu.

Profil Zaufany

Profil zaufany jest środkiem identyfikacji elektronicznej – czyli potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie oraz podpiszesz dokumenty podpisem elektronicznym.

Podpis elektroniczny – Profil zaufany umożliwia elektroniczne podpisywanie dokumentów. Twój podpis elektroniczny jest tak samo ważny jak tradycyjny podpis odręczny. Możesz złożyć dowolny dokument online – np. wniosek, odwołanie czy skargę. Bez drukowania, podpisywania ręcznie i skanowania.

Twój login – dzięki profilowi zaufanemu zalogujesz się do systemów informatycznych administracji publicznej, takich jak:

  • Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS),
  • Internetowe Konto Pacjenta (IKP),
  • e-Urząd Skarbowy itd.

Profil zaufany możesz mieć tylko jeden.

 

Aktualną listę usług publicznych online znajdziesz tutaj:
https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj:
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

Podsumowanie możliwości mojeID

  • potwierdzenie tożsamości
  • logowanie do istniejącego konta
  • autoryzacja operacji

 

Korzyści:
Łatwiejszy dostęp: proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
Bezpieczeństwo: poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
Użyteczność: korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
Potwierdzanie tożsamości w Internecie:
szybko i bezpiecznie, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania itp…

Zastosowanie w przykładach
Usługi publiczne: składanie wniosków urzędowych np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu.
Dostęp do danych np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych,
e-Commerce: potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu),dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
Energetyka: rejestracja wniosku/formularza, przedłużenie umowy, dostęp do portalu klienta.
Ochrona zdrowia: rejestracja/autoryzacja dostępu do usług medycznych, i zakup leków przez Internet.
Media: potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo, opłacanie abonamentu.
Ubezpieczenia: zawarcie, odnowienie polisy przez Internet.
 

 

Kredyt
Przyjazny
Promocja

Sprawdź

Kredyt
Konsolidacyjny
Promocja

Sprawdź
Sprawdź

Promocja „Prosta”
bez dodatkowych wymogów

Sprawdź

Kantor walutowy
również
w aplikacji
mobilnej mKBS

Sprawdź
Sprawdź

 

 

Sprawdź

Pożyczka
hipoteczna

Sprawdź
Sprawdź

Kredyt

obrotowy

Rozwiń 
skutecznie 
Swoją 
Firmę

Sprawdź
Sprawdź

Zdalne
potwierdzanie
tożsamości

 

 

Sprawdź
Sprawdź

Zapytaj

o kredyt

 

Sprawdź

Kredyty na działalność gospodarczą i rolniczą

Wypełnij formularz

Sprawdź

Zastrzeż dokumenty

Sprawdź

801 151 101

Infolinia Krakowskiego Banku Spółdzielczego, w tym pomoc w obsłudze:

• bankowości internetowej KBS24, KBSNet i bankowości mobilnej mKBS

• obsłudze kart płatniczych KBS

tel.: 801 151 101, 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.