logo
Przestępcy podszywający się pod pracowników banków

Szanowni Państwo,
Z uwagi na zaobserwowany wzrost aktywności przestępców, którzy podczas rozmów telefonicznych podszywają się pod pracowników banków, Krakowski Bank Spółdzielczy przypomina o zachowaniu zasad bezpieczeństwa i należytej czujności podczas tego typu rozmów.


Oszuści podczas kontaktu telefonicznego informują często o nieuprawnionych transakcjach, złożonych wnioskach kredytowych, przejęciu danych karty płatniczej lub przejęciu danych do logowania do bankowości internetowych.


Przypominamy Państwu, że pracownik Banku nigdy nie prosi o:

  • przekazanie danych do logowania, PINów ani haseł
  • realizację przelewu
  • zalogowanie się do bankowości internetowej
  • instalowanie dodatkowego oprogramowania (oszuści często powołują się na oprogramowanie, które rzekomo ma zabezpieczyć Państwa system, telefon lub samą bankowość internetową)
  • kliknięcie w link przesłany SMSem lub mailem

 

Identyfikowane są sytuacje, w których podczas połączenia telefonicznego z oszustem, nr telefonu wyświetlony jako telefon osoby dzwoniącej jest taki sam jak numer infolinii Banku, policji lub innej instytucji, do której mają Państwo zaufanie; dodatkowo oszuści przedstawiają się jako pracownicy tej instytucji, aby uwiarygodnić swoją osobę. Niejednorodnie oszuści zachęcają do szybkiej współpracy i realizacji poleceń, zabraniając przy tym konsultacji z Bankiem, policją lub osobą, która mogłaby odwieść od wykonywania przelewu lub przekazania danych oszustom. Należy jednak pamiętać, że jest to celowe działanie, które ma na celu wprowadzenie w błąd osoby, z którą kontaktują się przestępcy.


W przypadku gdy nie mają Państwo pewności czy osoba kontaktująca się z Państwem jest pracownikiem Banku, należy natychmiast rozłączyć się i skontaktować się z infolinią Banku nie oddzwaniając z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie, ale wybierając na klawiaturze numerycznej oficjalny numer Instytucji.


Szczegóły dotyczące schematu działań przestępców wraz z przykładowymi scenariuszami rozmów, które zostały przygotowane przez Związek Banków Polskich, znajdują się na stronie internetowej Krakowskiego Banku Spółdzielczego w zakładce BEZPIECZEŃSTWO / Komunikaty ZBP

 

Kredyt
Przyjazny
Promocja

Sprawdź
Sprawdź
Sprawdź

ROR

Student

Standard

Promocja

 

Sprawdź
Sprawdź

Wyniki konkursu SKO 

 

Sprawdź

Kredyt

obrotowy

Rozwiń 
skutecznie 
Swoją 
Firmę

Sprawdź
Sprawdź

Zdalne
potwierdzanie
tożsamości

 

 

Sprawdź
Sprawdź

Zapytaj

o kredyt

 

Sprawdź

Kredyty na działalność gospodarczą i rolniczą

Wypełnij formularz

Sprawdź

Zastrzeż dokumenty

Sprawdź

801 151 101

Infolinia Krakowskiego Banku Spółdzielczego, w tym pomoc w obsłudze:

• bankowości internetowej KBS24, KBSNet i bankowości mobilnej mKBS

• obsłudze kart płatniczych KBS

tel.: 801 151 101, 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.