logo
Przestępcy podszywający się pod pracowników banków

Szanowni Państwo,
Z uwagi na zaobserwowany wzrost aktywności przestępców, którzy podczas rozmów telefonicznych podszywają się pod pracowników banków, Krakowski Bank Spółdzielczy przypomina o zachowaniu zasad bezpieczeństwa i należytej czujności podczas tego typu rozmów.


Oszuści podczas kontaktu telefonicznego informują często o nieuprawnionych transakcjach, złożonych wnioskach kredytowych, przejęciu danych karty płatniczej lub przejęciu danych do logowania do bankowości internetowych.


Przypominamy Państwu, że pracownik Banku nigdy nie prosi o:

  • przekazanie danych do logowania, PINów ani haseł
  • realizację przelewu
  • zalogowanie się do bankowości internetowej
  • instalowanie dodatkowego oprogramowania (oszuści często powołują się na oprogramowanie, które rzekomo ma zabezpieczyć Państwa system, telefon lub samą bankowość internetową)
  • kliknięcie w link przesłany SMSem lub mailem

 

Identyfikowane są sytuacje, w których podczas połączenia telefonicznego z oszustem, nr telefonu wyświetlony jako telefon osoby dzwoniącej jest taki sam jak numer infolinii Banku, policji lub innej instytucji, do której mają Państwo zaufanie; dodatkowo oszuści przedstawiają się jako pracownicy tej instytucji, aby uwiarygodnić swoją osobę. Niejednorodnie oszuści zachęcają do szybkiej współpracy i realizacji poleceń, zabraniając przy tym konsultacji z Bankiem, policją lub osobą, która mogłaby odwieść od wykonywania przelewu lub przekazania danych oszustom. Należy jednak pamiętać, że jest to celowe działanie, które ma na celu wprowadzenie w błąd osoby, z którą kontaktują się przestępcy.


W przypadku gdy nie mają Państwo pewności czy osoba kontaktująca się z Państwem jest pracownikiem Banku, należy natychmiast rozłączyć się i skontaktować się z infolinią Banku nie oddzwaniając z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie, ale wybierając na klawiaturze numerycznej oficjalny numer Instytucji.


Szczegóły dotyczące schematu działań przestępców wraz z przykładowymi scenariuszami rozmów, które zostały przygotowane przez Związek Banków Polskich, znajdują się na stronie internetowej Krakowskiego Banku Spółdzielczego w zakładce BEZPIECZEŃSTWO / Komunikaty ZBP

 

Sprawdź

Kredyt
Przyjazny
Promocja

Sprawdź

Promocja „Prosta”
bez dodatkowych wymogów

Sprawdź

Kantor walutowy
również
w aplikacji
mobilnej mKBS

Sprawdź
Sprawdź
Sprawdź

Pożyczka
hipoteczna

Sprawdź

ROR

Student

Standard

Promocja

 

Sprawdź
Sprawdź

Kredyt

obrotowy

Rozwiń 
skutecznie 
Swoją 
Firmę

Sprawdź
Sprawdź

Zdalne
potwierdzanie
tożsamości

 

 

Sprawdź
Sprawdź

Zapytaj

o kredyt

 

Sprawdź

Kredyty na działalność gospodarczą i rolniczą

Wypełnij formularz

Sprawdź

Zastrzeż dokumenty

Sprawdź

801 151 101

Infolinia Krakowskiego Banku Spółdzielczego, w tym pomoc w obsłudze:

• bankowości internetowej KBS24, KBSNet i bankowości mobilnej mKBS

• obsłudze kart płatniczych KBS

tel.: 801 151 101, 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.