Film został przygotowany w ramach Programu „Bankowcy dla Edukacji” realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich.
OCHRONA SMARTFONA I APLIKACJI mKBS – DOBRE PRAKTYKI
Zagubienie lub kradzież niezabezpieczonego w żaden sposób smartfona może prowadzić do przykrych konsekwencji, na przykład takich jak łatwy dla nieuczciwego znalazcy lub złodzieja dostęp do prywatnych i wrażliwych danych zgromadzonych na urządzeniu, a także do aplikacji bankowości elektronicznej. Wystarczy jednak wykonać kilka prostych czynności, aby utrudnić przestępcy jego działania.
Aby chronić swojego smartfona i dostęp do aplikacji mobilnej mKBS należy stosować poniższe zalecenia:
- ustalić dodatkowe zabezpieczenia telefonu oferowane przez systemy Android lub iOS, takie jak blokada ekranu za pomocą kodu, odcisku palca lub symbolu. Zabezpieczenia te mogą w większości przypadków znacząco utrudnić dostęp do danych zgromadzonych na urządzeniu,
- jedynymi i oficjalnymi drogami dystrybucji aplikacji mobilnej mKBS przez Bank są platformy Google Play (Android) oraz Apple App Store (iOS),
- nie należy instalować aplikacji pochodzącej z nieznanego lub innego niż oficjalne platformy dystrybucji źródła, każdy przypadek zauważenia obecności takiej aplikacji w Internecie zgłoś do Banku, może być to podrobiona aplikacja, której celem jest wykradanie prawdziwych danych logowania do bankowości elektronicznej,
- nigdy nie udostępniać swojego telefonu nieznanym osobom trzecim ani nie pozostawiać go bez nadzoru w miejscach publicznych.