logo
Zastrzeżenie numeru PESEL

Od dnia 2024-06-01 Bank będzie sprawdzać czy Państwa numer PESEL nie został zastrzeżony w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.

Weryfikacja ta będzie dotyczyć sytuacji, kiedy będą Państwo chcieli:

 

  • Otworzyć rachunek ROR, rachunek oszczędnościowy, podstawowy rachunek płatniczy.
  • Uzyskać kredyt w Banku
  • Zwiększyć zobowiązanie kredytowe – dokonać zmiany umowy kredytowej
  • Wypłacić w palcówce Banku kwotę większą niż trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za prace

 

W przypadku, jeśli Państwa numer Pesel będzie zastrzeżony nie załatwią Państwo powyższych spraw.

 

Jak zastrzec nr PESEL:

  • przez Internet np. aplikacja mObywatel, Profil Zaufany
  • osobiście - w urzędzie gminy/miasta

 

By cofnąć zastrzeżenie numeru PESEL, należy zalogować się do aplikacji mObywatel, na Profil Zaufany albo iść do urzędu gminy. Potem znów można zastrzec swój numer PESEL.

 

Warto pamiętać: Mając zastrzeżony numer PESEL, jeśli ktoś nieuprawniony będzie chciał go użyć, Bank odmówi zawarcia umowy lub jej zmiany. Nie wypłaci też gotówki w kasie placówki w kwocie przewyższającej trzykrotność minimalnego wynagrodzenia.

Powyższe zasady dotyczą KONSUMENTÓW.

801 151 101

Infolinia Krakowskiego Banku Spółdzielczego, w tym pomoc w obsłudze:

• bankowości internetowej KBS24, KBSNet i bankowości mobilnej mKBS

• obsłudze kart płatniczych KBS

tel.: 801 151 101, 12 428 62 00, 12 428 62 36

12 422 09 26, 12 422 82 45

czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.